CHĘĆ ZMIAN

Przedstawiona wyżej koncepcja pracy nad sobą sformułowana przez M. Kreutza uwzględniała tylko w jakimś stopniu osiągnię­cia psychologii uczenia się; w znacznie większym stopniu czyni to koncepcja, której jestem zwolennikiem, a którą będę odtąd nazywać modyfikacją własnych zachowań.Ponieważ dalsza część tej pracy będzie właśnie poświęcona tej koncepcji, w tym miejscu scharakteryzuję ją niezwykle krótko.Jeżeli chcemy coś u siebie zmienić, na przykład jakąś cechę, powinniśmy zacząć od zmiany zachowania związanego z tą cechą lub stanowiącego tę cechę.. Mówiąc inaczej, zmiana samego siebie polega na modyfikacji własnych zachowań. Taką modyfikację możemy uzyskać zarówno przez stwarzanie określonych warun­ków, w których te zachowania mogą wystąpić, jak i przez stoso­wanie po wystąpieniu zachowania określonych zabiegów, które prowadzą do wzmocnienia zachowania pożądanego, a wyelimino­wania zachowania niepożądanego. Z kolei zaobserwowanie przez osobę, która modyfikuje swoje zachowanie, faktu jego zmiany prowadzi do wytworzenia się u niej przekonania, że zaczyna mieć ową określoną cechę (co dodatkowo prowadzi do satysfakcji), a co właśnie wpływa na kolejne zachowania wynikające z dane i cechy.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)