DŁUGOŚĆ ODCINKÓW

Długość odcinka A zależy od stopnia trudności czy złożoności modyfikowanego zachowania. Jeżeli zachowanie jest trudne lub złożone, to odcinek ten jest długi i vice versa.Innymi słowy, kiedy modyfikujemy zachowanie złożone, tru­dne do opanowania, to w pierwszej fazie uczenia się możemy nie zauważać postępów. Jest to dodatkowy powód, by dzielić mody­fikowane zachowanie na bardziej elementarne części, właśnie po to, żeby owa pierwsza faza była jak najkrótsza, dzięki czemu szybko uzyskuje się pożądane skutki nie tracąc chęci do konty­nuowania modyfikacji własnego zachowania.Odcinek B krzywej uczenia się odpowiada bardzo szybkim przyrostom nabywanego zachowania (lub spadkom eliminowane­go zachowania). Ten okres jest specjalnie ważny w programie samomodyfikacji. Wtedy bowiem mamy poczucie, że istotnie uda­je się nam zmieniać nasze zachowania zgodnie z naszymi zamie­rzeniami. Jak już wspomniano, sam ten fakt może być silnym dodatkowym wzmocnieniem. Odcinek C, również równoległy do podstawy osi x, odpowiada stabilizacji na pewnym poziomie modyfikowanego zachowania.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)