KOLEJNE PRZYBLIŻENIA

Przypuśćmy, że ktoś stwierdził, że ma za mało ruchu, a więc codziennie powinien poświęcać na przechadzkę godzinę i to w tempie 70 par kroków na minutę. Jest rzeczą zrozumiałą, że taki cel nie jest od razu możliwy do osiągnięcia. Można zacząć od 10 minut w tempie 50 par kroków na minutę, a za zachowanie o  takich parametrach należy zastosować bądź wzmocnienie typu bezpośredniego, bądź omówiony wyżej system punktowy.Jednakże w miarę powtarzania tego rodzaju spacerów będzie w stanie wykonywać je coraz lepiej, zbliżając się stopniowo do założonego celu. Tak więc po jakimś czasie modyfikujący stwier­dza, że jest w stanie maszerować 20 minut w tempie 55 par kro­ków na minutę itd. Wtedy nie nagradza się już za zachowania bę­dące na poprzednim niższym poziomie (10 minut 50 par kroków na minutę), ale właśnie za zachowania stojące na wyższym poziomie (55 par kroków, 20 minut), przybliżające do wyznaczonego celu. Stąd właśnie takie postępowanie nazywa się metodą kolejnych przybliżeń (do celu).

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)