KONCENTRACJA ŚWIADOMOŚCI

 Autor instruuje Czytelnika, w jaki sposób powinien koncentrować się na własnej świadomości, czemu służy trening wewnętrznych dialogów, podczas którego człowiek niejako roz- dwaja się i rozmawia sam z sobą. Zalecenia Mellibrudy przypo­minają, a może wywodzą się z różnych form medytacji, (joga, TM, Zen), które modyfikując naszą jaźń, tym samym modyfikują nasze codzienne zachowania. Medytację przypomina w pewnym stopniu autohipnoza (3). W tym wypadku za pomocą specjalnych ćwiczeń relaksacyjnych oddechowych wprowadzamy ciało w stan rozluźnienia, a świa­domość w stan koncentracji, aby następnie przez pewien okres powtarzać określone formuły, sylogizmy. Jeżeli ktoś chce się od­uczyć palenia, to po wprowadzeniu się w stan relaksu musi powtarzać: „nie dla mnie, ale dla mojego ciała palenie jest szkod­liwe; chcę, żeby ciało moje żyło; w stopniu, w jakim tego chcę, bę­dę je chronił, tak jak bym chronił… (tu wstawia się imię kogoś bar­dzo kochanego)”. Według twórców tej metody może ona doprowa­dzić do automodyfikacji w’wielu różnych dziedzinach od palenia poczynając, a na oryginalności myślenia kończąc. Dodajmy jeszcze, że tego rodzaju podejście wiąże się z ćwi­czeniami relaksacyjnymi, oddechowymi czy z przyjmowaniem określonych postaw, które stanowią swoiste przygotowanie po­przedzające medytację czy autohipnozę.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)