KRZYWA UCZENIA SIĘ

Psychologowie zajmujący się procesem uczenia się dosyć da­wno wykryli zależność istniejącą między liczbą prób wykonywa­nia jakiegoś nowego zachowania (lub pozbywania się go), czyli czasem, a stopniem nabywania (usuwania) tego zachowania. Gra­ficznie zależność tę przedstawia się za pomocą krzywej uczenia się, której wyidealizowany kształt — w odniesieniu do nabywa­nia nowego zachowania .Zanalizujmy poszczególne fragmenty tej krzywej przedsta­wionej na rysunku . Pierwszą częścią krzywej jest odcinek A; jest on niemal równoległy do podstawy, do osi x, na której za­znaczono kolejne próby, a więc czas. Odcinek A informuje nas, że w pierwszym okresie uczenia się przyrosty nowego zachowa­nia są niewielkie lub prawie ich nie ma. Z subiektywnego punktu widzenia jest to okres przykry, wydaje się nam bowiem, że mimo iż zaczęliśmy wykonywać i wzmacniać interesujące nas zacho­wania, to jakby nic się nie zmieniło, nie mamy poczucia naby­wania tego zachowania (lub pozbywania się niepożądanego) — wtedy krzywą uczenia się można by również przedstawić w po­staci opadającej.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)