Miesiączkowanie okresem zmniejszonej odporności

Wspomniano już, że miesiączkowanie jest okresem zmniejszonej odporności na wszelkie zachorowania. Stąd w okresie przedmiesiączkowym i miesiączkowym kobieta powinna szczególnie strzec się zaziębienia, chronić nogi i dolną część ciała od nadmiernego ziębnięcia  a w okresach chłodnych nosić ciepłą bieliznę. Dieta w tym okresie powinna być lekko strawna. Należy unikać pokarmów wywołujących wzdęcia, np. grochu, kapusty itp. Nie nadużywać ostrych przypraw (chrzan, ocet, pieprz), wyeliminować zupełnie spożywanie napojów zawierających alkohol. Kobiety pracujące zawodowo mogą w tym czasie normalnie wykonywać swoje obowiązki. Mogą też uprawiać sporty czy ćwiczenia gimnastyczne, jeżeli są do tego przyzwyczajone. Nie należy natomiast kąpać się w gorącej wodzie, a tylko stosować letni prysznic. Pływanie jest dozwolone tylko na wodach otwartych. Jest jeszcze jedna ważna uwaga: należy dokładnie notować dni początku i końca miesiączki. Warto też ocenić jej nasilenie (zwykła, skąpa, obfita, ze skrzepami) lub inne cechy, np. błoniastość.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)