PEWNA POMOC

Wróćmy jednak do pytania, w jaki sposób ułatwić sobie de­cyzję dotyczącą tego, co modyfikować. Jak już wspomniałem w poprzednim rozdziale,, pierwszym krokiem w dokonaniu wy­boru tego, co warto modyfikować, jest dyssatysfakcja z istnieją­cego stanu, niezadowolenie, że nasze zachowania nie są podobne do zachowań uznanych za wzorcowe, lub — co gorsza — że są one bliskie jakiemuś negatywnemu wzorcowi. Punktem wyjścia jest zatem dyssatysfakcja z istniejącego stanu rzeczy. Czy jednak zawsze łatwo jest odpowiedzieć na pytanie, które zachowanie wybrać do modyfikacji, szczególnie gdy jest kilka takich zacho­wań, z których jesteśmy niezadowoleni?Pewną pomoc w takich wypadkach może stanowić fragment koncepcji zaproponowanej przez wybitnego polskiego psychologa T. Tomaszewskiego (43), którą można przedstawić w uproszczony sposób następująco: Decyzja o podjęciu wysiłków skierowanych na osiągnięcie jakiegoś celu — w naszym wypadku jest to mo­dyfikacja określonego zachowania — zależy od wartości tego celu od prawdopodobieństwa jego osiągnięcia.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)