PODEJŚCIE DO MODYFIKACJI

Biorąc pod uwagę wspomnianą wyżej wartość ćwiczeń relaksa- cyjnych, omówimy je bardziej szczegółowo w dalszej części pracy. Inne podejście do modyfikacji samego siebie, bardzo zbliżone do poprzedniego, a często nawet z nim łączone, polega na wykj> nywaniu określonych systemów ćwiczeń fizycznych, które mają wpływać modyfikująco na naszą psychikę, tak że zmieniają się cechy i zachowania niekiedy bardzo odległe od owych ćwiczeń fizycznych. Chodzi tu o takie systemy, jak hatha-joga, kung-fu, karate itp., których elementem — jak już wspomniałem — są zwykle ćwiczenia relaksacyjne, medytacyjne czy oddechowe; naj­wyraźniej występuje to w wypadku jogi.Zapoznajmy się z trzema przykładami dobroczynnych wpły­wów tego rodzaju ćwiczeń.Jeżeli chodzi o jogę, to J. Hewitt (10, s. 22) tak pisze o psycho­logicznych efektach trzymiesięcznego uprawiania jogi: „Czułem się bardziej pogodny i młodzieńczy. Umysł mój był bardziej pogodny, a temperament bardziej łagodny. Byłem panem swoich emocji. Rzadko pozwalałem sobie na gniew czy inne negatywne emocje. Mój pogląd na świat stał się bardziej optymistyczny i od­czuwałem większą chęć życia. Żyłem bardziej w teraźniejszości niż przeszłości czy przyszłości. Patrzyłem na świat w bardziej obiektywny sposób. Wyostrzyła się moja świadomość.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)