PRAKTYCZNE SZCZEGÓŁY

O  praktycznych szczegółach, a więc jak to robić, będzie mo­wa nieco dalej. Obecnie chciałbym, żeby Czytelnik oswoił się z zapewne nie całkiem nową, ale często zapominaną tezą, że zachowanie możemy zmienić, jeżeli po nowym zachowaniu poja­wią się określone, ważne dla organizmu wzmocnienia. Często bo­wiem bezkrytycznie sądzimy, że ważnych społecznie zachowań powinniśmy nabywać w sposób niejako naturalny. Na przykład powinniśmy być pracowici, dokładni, punktualni, a przecież czę­sto nie jesteśmy wzmacniani za te właśnie zachowania. Przycho­dzimy punktualnie na zebranie, okazuje się, że czekamy pół go­dziny na jego rozpoczęcie; przychodzimy punktualnie na imie­niny, a gospodarze jeszcze nie są gotowi, wprowadzamy zamęt, czujemy się jak intruzi. Zapewne Czytelnik zgodzi się ze mną, że brak wzmocnień (a może nawet wzmocnienia negatywne) nie zwiększy prawdopodobieństwa bycia punktualnym, a raczej upra­wdopodobnia bycie niepunktualnym.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)