SPOŁECZNE SUMIENIE ODBIORCY

Społeczne sumienie odbiorcy informacji pozostaje czyste. Martwi się on różnymi problemami. Jest poinformowany i ma do dyspozycji wszelkie możliwe koncepcje na temat tego, co należy uczynić. Jednakże kiedy spożyje kolację, wysłucha wszystkich swoich ulubionych audycji radiowych i przeczyta drugą w tym dniu gazetę, to przychodzi już pora, aby iść spać” [266, s. 565-566], Tę właśnie konsekwencję przeinformowania określano mianem narkotyzującej dysfunkcji mass mediów. Środki masowego przekazu są uznanym i skutecznym „narkotykiem społecznym”. Są one na tyle efektywne, że utrudniają samemu „uzależnionemu” zdanie sobie sprawy ze swojego nałogu. Im bardziej zwiększa się potok informacji, tym więcej ludzkiej energii zmienia się w pasywną wiedzę. Pragniemy tego, co otrzymujemy dzięki mediom, a zwłaszcza telewizji. Jednakże otrzymujemy od mediów, a zwłaszcza od telewizji, nie to, czego pragniemy.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)