TENDENCJA DO PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ

Jeżeli wczoraj napisałem trzy strony tej pracy, to dzisiaj powinienem napisać ich więcej. Jeżeli w zeszłym tygodniu podciągnąłem się pięć razy na drążku, to w tym tygodniu powinienem wykonać to ćwiczenie co najmniej sześć razy itp. W wypadku akceptowania normy mówiącej o tym, że „należy starać się przewyższyć swoje dotychczasowe osiągnięcia”, porównanie aktualnych osiągnięć z poprzednimi jest elementem tej normy. Jeżeli nie udaje mi się w jakiejś dziedzinie być lepszym od siebie sprzed tygodnia, po­jawia się wspomniany dysonans, a co za tym idzie stan dyssaty- sfakcji.Mamy więc do czynienia z tendencją do podejmowania takich działań, które doprowadziłyby do zlikwidowania rozbieżności i do przywrócenia stanu satysfakcji. Można to oczywiście uczynić przez takie działania, które pozwoliłyby na osiągnięcie wyższego wyniku niż dotychczasowy. Powinienem więc spędzić więcej cza­su przy maszynie do pisania, rezygnując z takich przyjemności, jak imieniny przyjaciela, lub w ciągu tygodnia poświęcać więcej czasu na określone ćwiczenia fizyczne, tak aby móc więcej razy wykonać ćwiczenie, które jest sprawdzianem mojej siły, a więc podciąganie się na drążku.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)