TRUDNOŚCI METODOLOGICZNE

Uważają oni bowiem, że twierdzenie, iż ulegają oni w swych emocjach, nastawieniach i za- ; chowaniu jakimś wpływom, jest dla nich w pewnym sensie poniżające. Większość ludzi żywi określone iluzje. Są oni zbyt dumni ze swej rzekomej zdolności do krytycznego osądu, aby przyznać się, że mogliby pod jakimś względem być pod wpływem mediów. Nie próbują oni — bezkrytyczni wobec siebie — uzmysłowić sobie oddziaływania na nich środków masowego przekazu.Trudności metodologiczne, jakich nastręczają badania nad wpływem środków masowego przekazu, nie są negowane. Istnieją jednak .szczegółowe psychologiczne studia badawcze, które do­wodzą wpływu środków masowego przekazu na odbiorców. Wydaje się dziwne, że media zaprzeczają, iż mają wpływ na widzów, czytelników czy słuchaczy, choć głównym źródłem ich finansowania jest reklama. Może dziwić i to, że firmy przemysłowe i handlowe wydają tyle pieniędzy na reklamy w środkach przekazu, skoro te nie mają jakoby żadnego wpływu na swoich odbiorców. Nie jest też jasne, dlaczego media, które — jak się to ogólnie twierdzi — prezentują zdeformowany obraz rzeczywistości kryminalnej, nie udowodnią, że jest to nieprawdziwe, natomiast starają się przerzucić ciężar dowodu na ludzi nauki, którzy już dowiedli, że obraz przestępczości w środkach przekazu jest błędny i zbyt przesycony przemocą.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)