WIELE EKSPERYMENTÓW

Oto krotki przykład: chcę nauczyć się obcego języka (cecha), o     ziennie uczę się 5 słówek i jednej formuły gramatycznej (za­chowania). Po nauczeniu się wypijam filiżankę bardzo lubianei kawy (czynnik wzmacniający — nagroda). Zaczynam po jakimś czasie uświadamiać sobie, że czytam teksty w obcym języku a więc znam go (cecha + satysfakcja), a to może prowadzić do posługiwania się tym, czego się nauczyłem, i do dalszego uczenia się (zachowanie). Nawet dla niepsychologa truizmem jest stwier­dzenie, że organizmy żywe, a wśród nich ludzie, uczą się niemal przez cały okres swojego istnienia. Nic więc dziwnego, że prawie od samego powstania psychologii procesy uczenia się stanowiły obiekt zainteresowania badaczy. Przeprowadzono wiele ekspery­mentów nad uczeniem się zarówno u zwierząt, jak i ludzi; sfor­mułowano na podstawie tych badań szereg praw informujących, w jaki sposób przebiega ten proces i od czego zależy; skonstruo­wano wiele teorii, które lepiej lub gorzej starają się dokonać syntezy różnego rodzaju odkryć w dziedzinie uczenia się, a także interpretować wykryte fakty.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)