WYKONANIE ZADAŃ

Gdy przerwiemy palenie, istotnie poczujemy się lepiej, mniejsze bę­dzie prawdopodobieństwo zapadnięcia na zdrowiu, większe po­chwały ze strony znajomych, że mamy „silną wolę” itd. Tak Y/ięc antycypacja wzmocnień może być dodatkowym czynnikiem uła­twiającym modyfikację własnych zachowań. Jednym z zadań, które w pewnym momencie musimy wyko­nać, przystępując do modyfikacji własnych zachowań, jest spo­rządzenie listy czynników, spraw, zdarzeń, które sprawiają nam przyjemność, zaspokajają jakieś nasze potrzeby. W grę wchodzą takie przedmioty czy zdarzenia, które nie tylko lubimy, ale które możemy stosunkowo łatwo stosować w różnych okolicznościach, a więc których stosowanie jest realistyczne. Rozważmy dwa przy­kłady: lubię czarną kawę i lubię chodzić po górach. Obie te rze­czy sprawiają mi satysfakcję i obie zaspokajając moje po­trzeby mogą stanowić wzmocnienia pozytywne. Jednakże zna­cznie łatwiej mogę zastosować jako pozytywne wzmocnienie ja­kiegoś zachowania kawę niż turystykę górską, którą mogę upra­wiać nie częściej niż raz w roku.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)