WZROST LUB SPADEK

Ważne jest jednak to, że ogólnie rzecz biorąc następuje wzrost (lub spa­dek) modyfikowanego zachowania, pojawiają się fragmenty analo­giczne do tych, które analizowaliśmy w wypadku krzywej wy­idealizowanej. Nie należy przejmować się owymi „ząbkami”, które również mogą dawać poczucie braku postępów — niepo­wodzeń. Są one w procesie uczenia się czymś naturalnym.Na zakończenie raz jeszcze powtórzmy wnioski praktyczne wynikające z analizy krzywej uczenia się.   Przyswojenie zachowania pożądanego lub wyeliminowanie zachowania niepożądanego wymaga czasu, szeregu prób polega­jących na wzmacnianiu (bądź niewzmacnianiu) danego zachowa­nia występującego w określonej sytuacji. Nie należy więc ocze­kiwać bardzo szybkich zmian, a tym samym nie powinno się rezygnować z dalszych prób modyfikowania zachowania, jeżeli skutki pierwszych z nich nie są takie, jak byśmy chcieli.    Biorąc pod uwagę,’ że w wypadku bardziej złożonych za­chowań pierwszy okres uczenia się na ogół nie przynosi szybkich i wyraźnych zmian, należy dzielić modyfikowane zachowanie na części bardziej elementarne i modyfikować każdą z nich osobno.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)