ZGODNIE Z KONCEPCJĄ

Zgodnie z przedstawianą tu koncepcją uczenia się organizm nie jest w stanie przyswoić sobie nowego zachowania (tak żeby występowało ono w określonej sytuacji), jeżeli przynajmniej przez jakiś czas nie będą się po nim pojawiać owe konsekwencje, które nazywamy wzmocnieniami. Zbyt często sądzimy, że ktoś może się czegoś nauczyć (czy oduczyć), nie biorąc pod uwagę faktu, że po to, aby taki proces nastąpił, po zachowaniu muszą pojawić się wzmocnienia. Tak więc skuteczny program modyfi­kacji własnego zachowania musi uwzględniać stosowanie wzmo­cnień w czasie uczenia się nowych pożądanych zachowań. W prze­ciwieństwie do sytuacji, gdy ktoś z zewnątrz (treser, wychowaw­ca, „natura”) stosuje wzmocnienia, w wypadku samomodyfikacji zachowań wzmocnieniami posługuje się ta sama osoba, która pró­buje zmienić swoje zachowania, i dlatego proces ten możemy na­zywać samowzmacnianiem. Innymi słowy, próbując zmieniać wła­sne zachowania, po każdej udanej próbie powinniśmy stosować wzmocnienie.

Witaj na moim serwisie! Nazywam się dr Jagoda Izdebska i jestem lekarzem z zawodu i pasji. Na moim blogu znajdziesz informacje dotyczące utrzymania dobrego zdrowia. Wpisy jakie tutaj zamieszczam to fachowa wiedza medyczna oparta o moje doświadczenie w pracy lekarza. Mam nadzieję, że treści przypadną Ci do gustu!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)